Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Burdur

Valilikler

T.C. Karamanlı Kaymakamlığı
T.C. Karamanlı Kaymakamlığı
T.C. Karamanlı Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam İlçemizde Görev Yapmış Kaymakamlarımız Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi İmza Yetkileri Yönergesi Mevzuat
  • KARAMANLI
    Tarihçe Kültür Coğrafi Yapı
  • MAHALLİ İDARELER
    Belediye Başkanlığı Bademli Köyü Dereköy Kağılcık Köyü Kayalı Köyü Kılçan Köyü Kılavuzlar Köyü Manca Köyü Mürseller Köyü
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Yönergeler
  • İLETİŞİM
°C
25
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • İlçemizde Görev Yapmış Kaymakamlarımız
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Mevzuat
  • KARAMANLI
    • Tarihçe
    • Kültür
    • Coğrafi Yapı
  • MAHALLİ İDARELER
    • Belediye Başkanlığı
    • Bademli Köyü
    • Dereköy
    • Kağılcık Köyü
    • Kayalı Köyü
    • Kılçan Köyü
    • Kılavuzlar Köyü
    • Manca Köyü
    • Mürseller Köyü
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Yönergeler
  • İLETİŞİM
 

KARAMANLI KAYMAKAMLIĞI UYUŞTURUCU İLE MÜCADELE YÖNERGESİ

09.05.2019
  • KAPSAM
Madde bağımlılığı ülkemizde ve dünyada son yıllarda önemli bir halk sağlığı sorunu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple bağımlılığın yaygınlaşmasını önlemek için yapılacak müdahaleler önem kazanmaktadır. Uyuşturucu ile mücadele; arzıyla mücadele, önleme/eğitim ve tedavi/rehabilitasyon başlıklarında etkin bir şekilde eş zamanlı mücadeleyi gerektiren bir konudur.
TUBİM 2014 Uyuşturucu Raporu verilerine göre ülkemizde genel nüfusta uyuşturucu madde kullanım oranı % 2,7, genç nüfus ve okullarda ise % 1,5 olarak ölçülmüştür.
İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı, 2018 yılı “Genel Nüfusta Tütün, Alkol ve Madde Kullanımına Yönelik Tutum ve Davranış” başlıklı araştırmasında sakinleştirici kullananların oranı % 5,8, uyuşturucu madde kullananların oranı ise % 3,1 olarak açıklanmıştır.
İlimizde İl Uyuşturucu ile Mücadele Kurulu çalışmaları kapsamında İl Sağlık Müdürlüğünce Lise Öğrencileriarasındamaddekullanımoranınıntespitiamacıylayapılançalışmalarda,buoranın2012yılında
% 1,5 iken 2014 yılında % 3,8’e ulaştığı görülmektedir.
Burdur İlinde bağımlıkla mücadele kapsamında, Burdur  Devlet Hastanesinde hizmet veren ayakta tedavi merkezi AMATEM  dışında bir birim bulunmamaktadır. Ayrıca uyuşturucu ile mücadelede, koordineli çalışma ve yapılan çalışmaların izlenerek değerlendirilmesi en önemli aşamalardır. Bu doğrultuda uyuşturucu ile mücadelenin tüm aşamalarında vatandaşla kamu kurumları arasında köprü olan, tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerinin etkinliğini arttıracak bir çözüm birimi olarak “Uyuşturucu ile Mücadele Birimi’ne ihtiyaç duyulmaktadır.
 
  • AMAÇ
Burdur Valiliği Uyuşturucu İle Mücadele Projesi ile  Burdur İl Merkezinde  yaşayan uyuşturucu bağımlısı kişilerin kendi irade ve istekleri doğrultusunda, bağımlılıklarından kurtarılarak yeniden topluma kazandırılmaları amaçlanmaktadır. Projenin ilk uygulama sonuçlarının analizi neticesinde, diğer ilçelerde de Kaymakamlıklar ile koordinasyon sağlanarak yaygınlaştırılması amaçlar arasında yer almaktadır. Bu amaç doğrultusunda geliştirilen Burdur Uyuşturucu ile Mücadele projesi ile;
  • Uyuşturucuilemücadelenintümaşamalarındavatandaşlakamukurumlarıarasındaköprüolan,aynı zamanda ilgili kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyon sağlayan bir çözüm birimiolarak Uyuşturucu ile Mücadele Birimi oluşturulması,
  • Bu Birim aracılığı ile uyuşturucu ile mücadele kapsamında yardım almak isteyen kişilerin oluşturulmuş birimlerde (AMATEM, ÇAMATEM, YEDAM, Sosyal Uyum Merkezleri) sunulan hizmete kolay ulaşabilmelerininsağlanması,
  • Yapılan tüm başvuruların en kısa sürede muhataplarına ulaştırılaraksonuçlandırılması,
  • Uyuşturucu ile mücadelede kurumlar arasında güçlü bir koordinasyon yapısısağlanması,
  • Uyuşturucukullanımınıbırakmakisteyenkişilerin,ihtiyaçlarınagöregereklibilgilervererektedavi için en uygun merkezeyönlendirilmesi,
  • Bağımlılık süreci ve tedavi hakkında ailelere genel bilgi verilmesi, danışmanlık hizmetisunulması,
  • Bağımlı bireylerin tedavi sonrası sosyal yaşama uyumunu sağlamaları için çalışmalar yürütülmesi, hedeflenmektedir.
 
 
  • UYGULAMAAŞAMALARI
Uyuşturucu ile mücadelede, ilgili paydaşların koordineli çalışma ve yapılan çalışmaların izlenerek değerlendirilmesi en önemli aşamalardır. Uyuşturucu madde bağımlılığının tedavisinde başarıya ulaşılabilmesi için tedavinin bütüncül bir yaklaşımla sürdürülmesi gerekmektedir. Süreç, danışmanlık hizmeti ile başlamaktadır. Arındırma, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinin akabinde, kişinin uyuşturucu maddeyi tekrar kullanmasının önlenmesi ve toplumsal hayata katılımının sağlanmasını amaçlayan sosyal uyum süreci ile de devam etmektedir. Sürecin her aşamasında, görev alan birimlerin yakın yakın işbirliği içinde çalışması ve kişinin yakın takibi büyük önem taşımaktadır.
 
  • Tespit
Mahalle Muhtarları,  İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı aracılığı ile bağımlıbireylertespitedilir.Tespitedilenbağımlıbirey  KaymakamlıkAçıkKapıBirimineyönlendirilir.Bağımlıkişilerin doğrudan Açık Kapı Birimine veya diğer kamu kuruluşlarına başvurusu durumunda da aynı yolizlenir.
 
  • Kayıt
Bağımlı birey ve ailesi Karamanlı Kaymakamlığı Açık Kapı Birimine başvurur. Açık Kapı Birimi Personeli, öncelikleKaymakama bilgiverirvebaşvurusahibininbilgileriniİlçeEmniyetAmirliğine  ileterek kişi hakkında yürütülen adli bir işlem ve arama kararı bulunup bulunmadığını teyit eder. Sonrasında kişiyi Uyuşturucu ile Mücadele Birimi Koordinatörüne yönlendirir, Yönergede belirtilen gerekli işlemleri yapar ve kayıtlarıtutar.
 
  • Uyuşturucu ile MücadeleBirimi
  • Birim, İlçe  Devlet Hastanesi  bünyesindeoluşturulur.
  • Birimde, Koordinatörlük görevi başhekim  ve ona bağlı olarak uyuşturucu ile mücadele eğitimi almış iki personel görevyapar.
  • Birime başvuran bireyin ilk değerlendirilmesi, Koordinatörün bilgisi dâhilinde yapılarak İlk Görüşme Formu doldurulur. Tedavi sürecini başlatmak üzere ilgili sağlık kuruluşundan sıra beklemeksizin randevusualınır.
  • Sağlıkkuruluşundapsikiyatriuzmanıtarafındantıbbideğerlendirmesiyapılarak,bireyeözgütedavi süreci belirlenir ve Hekim Değerlendirme Formu düzenlenerek Birime ivedi şekilde bilgiverilir.
  • Genel değerlendirme ve risk taramasının ardından bireye özgü tedavi, takip ve rehabilitasyon planı oluşturulur.
  • Bireyin      yataklı     tedavi     kurumlarında     tedavisinin     gerektiği     durumlarda     en     yakın
  • AMATEM/ÇAMATEM merkezi ile irtibata geçilerek tedavi sürecibaşlatılır.
  • BireyinilgilimerkezeulaşmasıiçingerektiğidurumlardaSosyalYardımlaşmaveDayanışmaVakfı ile irtibata geçilerek, sosyal yardım alınması için gerekli görüşmeleryapılır.
  • Bireye özgü tedavi, takip ve rehabilitasyon planı doğrultusunda ilgili kurumlar olan , İlçe Hastanesi Başhekimliği , Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü, Sosyal YardımlaşmaveDayanışmaVakfıMüdürlüğü,,İlçe MilliEğitim Müdürlüğü
 
İlçe Müftülüğü’nden gerekli görülenlerle irtibata geçilerek rehabilitasyon sürecinin hızlı ve etkin sürdürülmesi için belirlenen faaliyet planı (bireysel danışmanlık, grup terapisi, aile eğitimleri, sanat, müzik, spor, kursları, vb) uygulanır.
  • Sosyal uyum dönemindeki, tedavi ve rehabilitasyon sürecini tamamlamış kişilerin aktif işgücü programlarına katılımlarını sağlamak için İlgili kurumlarla irtibat sağlanır.
  • Bağımlı bireyin ailesi ve yakınlarına bağımlılık süreci eğitimi ve danışmanlık hizmetiverilebilmesi için gerekli kurumlarla irtibata geçilir.
  • Merkezebaşvuranlarınverileritutulupyorumlanarakeldeedilenbaşarıoranlarıyereleylemplanına uygun olarak Valiliklepaylaşılır.
 
  • KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ GÖREV VESORUMLULUKLARI
  • Proje kapsamında yürütülecek çalışmaların ve verilecek hizmetlerin koordinasyonunu sağlamak üzere her kurum /kuruluş tarafından bir proje sorumlusubelirlenmesi,
  • Uyuşturucu ile Mücadele Projesinin görev tanımlarında yer alan sorumlulukların hızlı ve etkin bir şekilde yerine getirilmesi için iç yönergehazırlanması,
  • Yapılan çalışmaların aylık raporlandırılması ve  Karamanlı Kaymakamlığı ve Burdur Valiliği’nesunulması,
  • Bağımlı bireyin tespiti için gerekli çalışmalarınyürütülmesi,
  • Bağımlı bireyin bilgi güvenliğininsağlanması,
 
  • Karamanlı Kaymakamlığı
  • Projenin genel yürütümü ve koordinasyonunun İlçe Kaymakamı yetki ve sorumluluğu altındasürdürülmesi,
  • YapılantespitlerinvegelenbaşvurularınKaymakamlıkAçıkKapıBirimiProjeSorumlusutarafındanAçık Kapı sisteminekaydedilmesi,
  • Kayıtların ilgili Kaymakama bildirilmesi,
  • İlçe  Emniyet Amirliğine  bilgiverilmesi,
  • Başvurunun Uyuşturucu ile Mücadele Birim Koordinatörüneyönlendirilmesi,
 
  • İlçe  EmniyetAmirliği
a) Başvuran bağımlı bireyler hakkında yürütülen adli bir işlem ve arama kararı bulunup bulunmadığının Açık Kapı Birimi Proje Sorumlusuna bildirilmesi,
 
  • İlçe Devlet Hastanesi Başhekimliği
  • Uyuşturucu ile Mücadele Biriminin çalışmalarının İlçe Devlet Hastanesi Başhekimliği bünyesindeyürütülmesi,
  • İlçe Devlet Hastanesi Başhekiminin birim Koordinatörü olarak görevlendirilmesi,
  • Uyuşturucu    ile    Mücadele    Biriminde    görevlendirilen    personelin Birim Koordinatörüne bağlı olarak çalışmalarıyürütmesi,
  • Bağımlı bireyin tıbbi tedavi sürecinin planlanması, ilçe  dışı sevk ve ayakta tedavi işlemlerinin gerçekleştirilmesi, takibi ve değerlendirilmesi,
  • İlçedeki mevcut madde kullanım sıklığının tespitine yönelik çalışmalarınyürütülmesi
  • Paydaş kurumların proje sorumlularına yönelik gerekli eğitimlerin planlanması veverilmesi,
 
 
  • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçeMüdürlüğü
  • Uyuşturucu ile Mücadele Projesi kapsamında rehabilitasyon sürecinde gerekli çalışmaların planlanması, yürütülmesi vedeğerlendirilmesi,
  • Gençleri bağımlılık ve zararlı alışkanlıklar konusunda bilinçlendirmeye yönelik koruyucu ve önleyici faaliyetlerindüzenlenmesi,
  • Bağımlıbireyinilgiveyeteneklerineuygunsporvesanataktivitelerineyönlendirilmesi,bukonuda kurs, etkinlik ve diğer benzeri çalışmalarınyürütülmesi,
 
  • İlçe Milli EğitimMüdürlüğü
  • OkulMüdürleri,OkulAileBirlikleri,OkulRehberÖğretmenleriveÖğrenciBaşkanlarıaracılığıyla okul, çevre ve ailedeki risk faktörlerinin belirlenmesi, risk altında olabilecek öğrencilerin tespit edilmesi,
  • Uyuşturucu ile Mücadele Projesi kapsamında sürece dâhil edilen öğrencilerin takibininyapılması,
  • Uyuşturucu ile Mücadele Birimi tarafından sağlık için tehlikeli madde kullandığı bildirilen öğrencilerin, Rehberlik ve Araştırma Merkezine (RAM)yönlendirilmesi,
 
  • Sosyal Yardımlaşma ve DayanışmaVakfı
  • Maddi imkânsızlıklar nedeniyle tedaviye gidemeyen bağımlı bireye ve ailesine gerekli desteğin sağlanması, ayrıca tedavi amacı dışında maddi destek ihtiyacı olanlarındesteklenmesi,
  • Riskli birey ve ailelerin tespiti için gerekli çalışmalarınyürütülmesi,
 
  • İlçe Müftülüğü
a) Bağımlı bireye tedavi sürecinde ve sonrasında manevi destek sağlanması.
 
  • UYGULAMA
Bu Proje, ilgili kuruluşlar tarafından yapılacak personel görevlendirilmesi ve bu personele verilecek eğitimi müteakip Kaymakamlık  tarafından belirlenen tarihte uygulamaya girer.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Burdur Valiliği
  • Açık Kapı
  • İl Yatırım Takip Sistemi (İLYAS)
Zafer Mahallesi, Cumhuriyet Caddesi, Hükümet Konağı, Kat:2 Karamanlı/BURDUR
0248 531 39 88
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız